Na Cyrilov tak trochu jinou cestou

26. 10. 2015

25.10.2015 Každý z nás zná vrchol nad Cyrilovem se soustavou antén a vysílačů a s vodojemem.

Kolem vede cyklostezka z obce Vídeň, kterou využívá hodně cyklistů ať již jako cíl, nebo jako průjezdní bod na cestě třeba do Nového Města. Základní cesta z Velkého Meziříčí vede po cyklostezce přes Mostiště a dále po silnici do Vídně, za Vídní vlevo po polní cestě až na Cyrilov.

Já jsem však objevil trochu jinou cestu na Cyrilov - je mnohem záživnější, ale rovněž mnohem náročnější. Hlavně je však potřeba připomenout, že je cesta vhodná jak pro MTB tak i pro pěší. Podrobná mapa zde.

V Mostištích sjedete u křižovatky na Olší do údolíčka (je tam taková malá stezka). Je pravda, že po dešti je louka místy podmáčená, ale většinou jsou zde vyjeté stopy od zemědělaské techniky a jízda je celkem pohodová. Údolíčkem dojedete až pod Martinice, kde se napojíte na cestu od Martinic do Vídně. Zahnete doleva. Jedete až k druhému rybníčku na pravé straně a před ním odbočíte vpravo a hned vlevo na louku. Asi po 300 m přijedete k rybníčku na potoce Mastník. Je tam romantická chatka, která se jmenuje medový domek. Jak je již z názvu patrné, jedná se o včelín. Napojíte se na polní cestu, která vede pod Vídeň. V levotočivé zatáčce směřující k Vídni, odbočíte vpravo a za potůčkem po cca. 50 metrech zase vlevo. Po pravé ruce máte stráň s lesním porostem. Za pozemkem, kde chovají ovce, sjedete na louku a po cca 200m přejedete silnici spojující Vídeň s Doborou Vodou. Po cca 100 metrech vejdete do přirodního parku Dobrá Voda, který je od loňska obnoven. Celý jej projedete až do konce (2 malé brody) a budete se držet vlevo.V nejzazším levém cípu je stezka do lesa po které dojdete na cestu, dáte se doprava a přejedete hráz malého brčálníku. Po mírném klesání jste na louce a když se podívejte vlevo, je vidět pamětný kámen, připomínající zaniklou osadu Urbanice. Přes louku se dáte rovno a vjedete do lesa - po cestě (část lesem, část po louce) dojedete až na cestu vedoucí do Dobré Vody (je tam v dáli kříž). Tám se dáte vpravo a po vjezdu do lesa vlevo. Projedete kolem upraveného pozemku s malou chatičkou a stále respektujete cestu. Lesem projedete po cestách a cestičkách, přírodním parkem Dobrá Voda až k Cyrilovu. Že jste správně poznáte tak, že vyjedete z lesa a v kopci uvidíte zajímavou podzemní stavbu. Pak se stačí napojit na polní cestu z obce Jívoví a přes obec Cyrilov dojedete až na vrch za Cyrilovem.

A proč tak složitě na Cyrilov? Protože přírodní park Dobrá Voda je opravdu malebný a stojí to za to si ho projet nebo projít..

Zpět

Tento web používá soubory cookie. Cookies používáme k ukládání vašeho nastavení a preferencí a analýze návštěvnosti našich stránek. Svůj souhlas udělujete Jiří Kuřátko.