Kam na vyjížďku

NázevNesměř, Hájenka, Baliny, VM
Délka20,5 km
Převýšení 187 m
Popis trasyVelmi krátká trasa, Vhodná pokud máte málo času.

TRASA 2 - 17,5 km - Fajťák, Sviny, VM

NázevFajťák, Sviny, VM
Délka17,5 km
Převýšení 400 m
Popis trasyVelmi krátká trasa s půměrným převýšením. Zajímavostí je Fajtův kopec s krásným výhledem na Velké Meziříčíz rozhledny, ale i směrem ke Křižanovu.

TRASA 3 - 32 km - Na Dědkovskou horu

NázevNa Dědkovskou horu
Délka32 km
Převýšení cca. 520 m
Popis trasyČlenitá trasa se solidním převýšením, krásným výjezdem na Dědkovskou horu a ještě krásnějším sjezdem z ní.
Občerstvení u "Haryho" v Blízkově je již tradiční zastávkou. Poté volitelně přes Kochánov nebo přes Pustinu Balinským údolím zpět do VM.

TRASA 4 - 38 km - Do Borů, Jívoví a zpět

NázevDo Borů, Jívoví a zpět
Délka38 km
Převýšení cca. 700 m
Popis trasyČlenitá ale jednoduchá trasa převážně po zpevněných a asfaltových cestách. Jediný technický úsek je po žluté do Borů a potom z Kozlova na silnici na Sviny.
Občerstvení: v Krásněvsi je pekná rodinná hospůdka kde se i vaří.

TRASA 5 - 42 km - Okolo Křižanova

NázevOkolo Křižanova
Délka42 km
Převýšení cca. 700 m
Popis trasyKrásná trasa s krásným výhledem do okolní krajiny. Jediný technický úsek je výjezd po červené značce nad Velkým Meziříčím na cestu do Lhotek. Trasa pokračuje okolo letiště v Křižanově přes Kadolec na Dolní Libochovou. Dále cestami do Pikárce. Pozor na odbočku ze žluté na zelenou za Pikárcem u rybníku Horní Tis - dá se se snadno přejet.
Zpět do VM přes Jívoví, Dobrou Vodu a Vídeň.

TRASA 6 - 75 km - Do Louček a zpět

NázevDo Louček a zpět
Délkacca. 75 km
Převýšení cca. 1300 m
Vhodnost kolaMTB
Popis trasyNáročnější trasa - celodenní výlet, který však stojí za to. Trasa vede přes Fajťák, letiště Křižanov, Kadolec přes Libochovou do Krčmy. Z Krčmy se klesá k chatové oblasti Habří. Odtud po červené podél říčky Bobrůvka. Červená značka není po celé trasa sjízdná, proto se orientujte po cestě, která vede brody přes Bobrůvku až za Šafránkův mlýn. Bobrůvka je poměrně hluboká říčka, proto kola je vhodné nosit než se brodit. To naznačuje, že výlet touto trasou je třeba plánovat v horkém létě!! Cesta skýtá nádhrené zákoutí Vysočiny, včetně Trenckovy rokle. Vyplatí se vyšplhat k vodopádům. Dále cesta vede okolo zřícenin hradů až do Skryje. Tam se dá ještě přes klesáním do Skryje občerstvit v místním hostinci (u kostela). Potom vede trasa po červené (od Skryje opět plně sjízdná) až do Újezdu u Tišnova a odtud do Louček. Tam se dá dobře občerstvit na náměstí. Dále s pokračuje pod viaduktem směrem na Kuřimské Jestřabí. Asi po 2 km od Louček odbočka na žlutou značku do údolí Blahoňůvky směr Prosatín, Katov, Níhov (na hrázi mezi rybníky doleva po zelené), před obcí Březké opustit zelenou tz a kolem letiště směr Březí, pak Ondrušky, Skřinářov, Ronov (tam je na hrázi hezká hospůdka), Březejc, VM.

TRASA 7 - 88 km - Údolím Oslavy a Chvojnice

NázevÚdolím Oslavy a Chvojnice
Délkacca. 88 km
Převýšení cca. 1600 m
Vhodnost kolaMTB
Popis trasyVhodná trasa na celodenní výlet. Trasa začíná obvyklou cestou do Náměště podél řeky Oslavy. Před Náměští odbočte vpravo na červenou značku. Po cca. 1 km opusťte červenou a přeďte mostek přes Oslavu směrem k hřišti. Z Náměště cesta pokračuje po silnici 23 do Kralic nad Oslavou. Tam se můžete občerstvit v místním hostinci, kde se i vaří. (pakliže preferujete cestu po silnici, můžete zvolit trasu VM - Tasov - Čikov - Jasenice - Jinošov - Kralice). V Kralicích odbočte vpravo na silnici č. 392. Po cca 200 metrech odbočte vlevo na modrou značku - jakmile uvidíte železniční viadukt jedete správně. Nyní se již dostáváte k samotné říčce Chvojnici. Cesta vede místy velmi zaříznutým údolím po modré značce, kterou až k soutoku s Oslavou neopustíte. Připravte se na množství brodů - opět se doporučuje trasu plánovat v létě, kdy je teplo a teče málo vody. Chvojnice je malebná říčka s kamenitým dnem - proto pozor při brodění. U soutoku s Oslavou je lávka, kde pohodlně překonáte řeku Oslavu. Za řekou je Senoradský mlýn - tam se napojíte na žlutou značku po které dojedete do Senorad. Potom se napojíte na silnici směrem Mohelno. V Mohelnu je dostatek možností se občerstvit a nezapomeňte se podívat na Hadcovu step nad Mohlenem. Další cesta vede po modré až k rozhledně Babylon. Odtud vede trasa přes Kramolín - Popůvky - Hartvíkovice - Třesov - Okarec - Studenec (nádraží) - po zelené okolo rybníků do Pozďatína - po cyklostezce do Budišova - Studnic - Rohů - přes Nesměř zpět do Velkého Meziříčí. Občerstvit se lze v Hartvíkovicích, v Motorestu před nádražím Studenec nebo v Budišově.

TRASA 8 - 73 km - Do Žďáru a přes Veselí zpět do VM

NázevDo Žďáru a přes Veselí zpět do VM
Délkacca. 73 km
Převýšení cca. 1200 m
Vhodnost kolaMTB
Popis trasyCelodenní výlet. Z Velkého Meziříčí vede trasa po cyklostezce do Mostišť, po silnicí do Vídně, tam odbočte vpravo směrem na Dobrou Vodu a za Vídní odbočte vlevo směrem k hřišti. Cesta vás dovede až na Cyrilov. Odtud do Rádenic přes most po žluté do Skleného kde se napojíte na červenou t.z. po mostě opět přejedete trať a vydáte se okolo Mrázkovy louky směrem k Ostrovu nad Oslavou opět po červené t.z. Tam se dá občerstvit v místní hospůdce. Opustíte červenou a po silnici se vydáte na Kotlasy a Březí, kde se na červenou značku opět napojíte. Ta vás dovede až do Žďáru nad Sázavou. U nádraží se napojíte na modrou a kolem Kauflandu a Žďasu dojedete opět do přírody. Modrou neopustíte až k Matějovskému rybníku, kde se dáte na žlutou t.z. směr Nové Veselí. Zde najdete i vydatné občerstvení (U černého raka točí Bernarda a dobře zde vaří). Dále jedete po žluté t.z. až k rybníčku Rendlíček. Zde doporučuji opustit žlutou t.z. a jet do Pokojova po silnici. Důvodem je cesta resp. necesta kolem Bohdalovského potoku. V Pokojově se na žlutou t.z. opět napojíte a začnete stoupat do Telečkova. Po silnici se dostanete do Pavlova - Zahradišť a lesem potom až k lomu Krásněves (pokud odbočíte z trasy a zajedete si do Krásněvse najdete tam na kraji lesa malebnou hospůdku Chata penzion Krásněves). Od lomu vede trasa lesy do Olší nad Oslavou a přes Závist a Mostiště do VM.

TRASA 9 - 62 km - Údolím Libochůvky a Haldy

NázevÚdolím Libochůvky a Haldy
Délkacca. 62 km
Převýšení cca. 1200 m
Vhodnost kolapouze MTB
Popis trasyZ Velkého Meziříčí vede trasa přes Fajtův kopec do Lhotek a obce Sviny. Za Svinami se napojíte na cestu k letišti přejedete hlaní silnici a lesem se dostanete až do obce Kadolec. V Kadolci se dejte vpravo směrem k farmě a v areálu farmy vlevo směrem ke Svaté hoře. Tam najedete na lesní asfaltovou silnici a na červenou tz a ta vás dovede až k hlavní silnici Křižanov - Heřmanov. Tu přejedete a budete pokračovat po asfaltce. Na konci kopce se držte vpravo a odbočte na šotolinovou cestu. Po cca 0,5 km cesta začíná prudce stoupat a tam odbočíte z cesty vlevo - směr Dolní Libochová. Vyjedete na hrázi rybníka. Poté se napojíte na silnici směr Meziboří. V Meziboří přejedete hráz rybníka a dáte se na žlutou značku (Libochůvku máte po pravé ruce). Žlutou opustíte až u Jeřábkova mlýna - tam přejedete řeku a stezkou se dáte podél říčky směrem na Žďárec. Říčku překročíte ještě několikrát po lávkách nebo brody. Sledujte i provizorní značení. V obci Ždárec se dáte směr Vidonín v zatáčce pojedete rovně kolem pily potok máte po pravé ruce. Stezkou se napojíte na cestu, která vás dovede až k ranči U Bizona. Cesta není nijak značená držte se prostě podél toku. Na ranči se lze vydatně občerstvit - budete to potřebovat. Odbočka do údolíčka říčky Haldy vede z parkoviště ranče. Cesty se po asi 1. km spojují a začíná pravé bajkování. Brody jsou většinou nesjízdné stezky plné kořenů úzké a kluzké - prostě ten správný bajkový odvaz. Stezka končí u statku, kde se dáte do prava po cestě směrem k tunelu a sejdete prudkou stezkou okolo tunelu k trati. (dříve se mohlo po louce ale nyní je tam ohradník) Po cestě dojedete až k nádraží Níhov. V Níhově u rybníka (na hrázi mezi rybníky doleva po zelené), před obcí Březké opustit zelenou tz a kolem letiště směr Březí, pak Ondrušky, Skřinářov, Ronov (tam je na hrázi hezká hospůdka), Chlostov, Sviny, VM.
Pozor trasa je určená díky své náročnosti jen pro horské kola!!!

TRASA 10 - 90 km - Na hrad Pernštejn a údolím Svratky zpět

NázevNa hrad Pernštejn a údolím Svratky zpět
Délkacca. 90 km
Převýšení cca. 1800 m
Vhodnost kolapouze MTB
Popis trasyZačátek je jako trasa č. 6 do Louček - z Velkého Meziříčí vede trasa přes Fajtův kopec do Lhotek a obce Sviny. Za Svinami se napojíte na cetu na letiště přejedete silnicí a lesní cestou se dostanete až do obce Kadolec. V Kadolci se dejte vpravo směrem k farmě a v areálu farmy vlevo směrem ke Svaté hoře. Tam najedete na lesní asfaltovou silnici (červená tz) odbočíte vlevo a ta vás dovede až k hlavní silnici Křižanov - Heřmanov. Tu přejedete a budete pokračovat po asfaltce. Na konci kopce se držte vpravo a odbočte na šotolinovou cestu. Po cca 0,5 km cesta začíná prudce stoupat a tam odbočíte z cesty vlevo - směr Dolní Libochová. Vyjedete na hrázi rybníka. Poté se napojíte na silnici směr Meziboří. Po silnici dojedete až do Krčmy. V Krčmě se dáte vpravo po červené sjedete až do údolí Bobrůvky. Poté po modré až do Habří. Tam se dá dobře občerstvit v místní hospůdce - nehledejte ji ve vesnici je v půli kopce. Po modré pokračujete dále směr Lopaty. Tam začne pěkné stoupání do Stříteže - na 3,5 km nastoupete asi 170 výškových metrů. Ve Stříteži neustále po modré do Věžné. Tam se napojíte na silnici a dojedete na Pernštejn. Z Pernštejnu sjedete do Nedvědice a tam se napojíte na náměstí na červenou značku směr Tišnov. Červenou značku neopustíte až do Tišnova. Kdo toho bude mít dost (cca 55 km) může jet z Tišnova vlakem. Ostatní se před Tišnovem na úrovni Předkáštěří se napojí na zelenou značku do Předkláštěří a u stavebnin se napojíte na červenou značku do Dolních Louček. V Dolních Loučkách je několik možností se občerstvit. Potom vede trasa pod viaduktem směrem na Kuřimské Jestřabí. Asi po 2 km od Louček odbočka na žlutou značku do údolí Blahoňůvky směr Prosatím, Katov, Níhov. Za Níhovem na hrázi mezi rybníky doleva po zelené, Březské (z Březkého je výhodnější jet do Vlkova po silnici - zelená značka končí někde v polích), Vlkov, Osová Bitýška, Ořechov, Ronov (tam je na hrázi hezká hospůdka), Březejc, VM.
Pozor trasa je určená díky své náročnosti jen pro horské kola!!!

TRASA 11 - 38 km - VM - Cyrilov - Radešín - Rádenický les - VM

NázevVM - Cyrilov - Radešín - Rádenický les - VM
Délkacca. 38 km
Převýšení cca. 600 m
Vhodnost kolaMTB + CROSS
Popis trasyZ Velkého Meziříčí po cyklostezce do Mostišť, dále na Vídeň, ve Vídni směr Dobrá Voda. Za Vesnicí Vídeň odbočka před posledním domem vlevo směr Cyrilov po cyklotrase 5240. Stoupáním na Cyrilov se přehoupnete přes vysílač do Rádenic. Dále pak směr Sklené. Ve Skleném se napojíte na červenou tz. a po ní se dostanete až do Radešína (cca 18 km). Z Radešína pokračujete po cs. 5243 do Bobrůvky. Cca. po 1 km za Bobrůvkou odbočíte vpravo na cs. 5259 a dojedete až k Tiskému rybníku napojíte se na žlutou a kolem Tiského dvora dojedete na lesní asfaltku. Tam se dáte vlevo!!!! směr Rádenický les. Po necelém kilometru se napojíte na zelenou tz. a tu opustíte až u nádraží Křižanov u sila. Napojíte se na silnici a přes Dobrou vodu a Vídeň dojedete zpět do Velkého Meziříčí.

TRASA 12 - 50 km - Na Mitrov

NázevNa Mitrov
Délkacca. 50 km
Převýšení cca. 1000 m
Vhodnost kolaMTB
Popis trasyZ Velkého Meziříčí po červené na Fajtův kopec, Lhotky, Sviny až na letiště Křižanov. Dále po červené do Kadolce - napojíte se na NS Svatá hora až do sedýlka a pak po červené po asfaltce dolů směr Bojanov, Dolní Libochová. V D. Libochové dále po červené t.z. až do do Krčmy pak po cyklostezce pruce dolů do údolí Bobrůvky. Občerstvení v táboře Podmitrov nebo v hospůdce na Mitrově. Možnost je občerstvit se i v Habří www.habri.eu Po silničce pak do Stražku a po žluté t.z. až za Pikárec, kde se napojíten na zelenou t.z. Po té dojedete až k silu v nádraží Křižanov a po sinici přes Dobrou Vodu do VM.

TRASA 13 - NEW - 105 km - Údolím 3 řek Bobrůvka-Svratka-Bílý potok

NázevÚdolím 3 řek Bobrůvka-Svratka-Bílý potok
Délkacca. 105 km
Převýšení cca. 1700 m
Vhodnost kolaMTB
Popis trasyNejdříve musím předeslat, že trasa je vhodná pouze je-li nízký stav vody v řekách a je velmi teplé počasí. Cestou se budete brodit více než 30x!!!! Začátek trasy je stejný jako trasa 12, až po klesání na Podmitrov. Po prvním prudkémkopci odbočíte doprava na chaty. Tam v údolí odbočíte vpravo a dáte se po červené t.z. směr Trenckova rokle. Červenou značku opustíte až za mlýnem na Bobrůvce, kde červená t.z. jde prudce do svahu. Od té doby kopírujte pouze řeku a využívejte vyjetých brodů. Takto minete Trenckovu rokli - tam stojí za to se podívat - a dojedete pod zříceninami Víckov a Košíkov do obce Skryje. Tady se lze v hospůdce nedaleko kostela občerstvit. Z obce Skryje se opět držíte červené t.z. až do obce Dolní Loučky - i tady je několik možností se občerstvit. Dále vás červená značka dovede kolem železničního viaduktu až do Předklášteří (porta coeli) a dále do Tišnova. V Tišnově se dáte po proudu řeky Svratka směr Veverská Bítýška a to opět po červené značce. Cestou potkáte mnoho příležitostí občerstvit se nebo se vykoupat. Pozor v úseku kolem řeky Svratky - červená značka stoupá a klesá od řeky a opět k řece a je zde několik zrádných míst, kde se musí kolo vést vysoko nad řekou. Ve Veverské Bítýšce je o bajkery dobře postaráno - restaurace, cukrárna, bufet. Každý si zde vybere. Zde se napojíme na 3. údolí - Bílý potok a sice po modré t.z. Cesta vede po zpevněné cestě malebným údolím tu nahoru tu dolu. Asi po 6 km dojedeme do kultovní osady brněnských bajkerů - Šmelcovna. U Čadíků se dá občerstvit a dále pokračujete údolím Bílého potoku - tentokráte již vyjetými brody. Ty nás dovedou cestou necestou kolem Maršovského, Javůreckého, Pavlovcového, Spáleného Pánovského mlýna až k Rýglovskému mlýnu. Tam doporučujeme opustit modrou t.z. a vyjet prudkým výjezdem za mlýnem směrem k obci Křoví. Tam veškeré dobrodružství končí a nezbývá se než se přesunout po silnici do VM.

Tento web používá soubory cookie. Cookies používáme k ukládání vašeho nastavení a preferencí a analýze návštěvnosti našich stránek. Svůj souhlas udělujete Jiří Kuřátko.